Vraag nu gratis offertes aan!

   
Naam:
Email adres: *
Titel:
Telefoonnummer: *
Adres:
Postcode:
Plaats:
Beschrijving van de opdracht: Wees zo volledig mogelijk voor een offerte op maat!:
Indicatie geplande
datum opdracht:
Gratis bespaartips:

Marktonderzoek offertes

Vind het beste en goedkoopste marktonderzoekbureau in uw regio.

Meer over marktonderzoek


Voordat u overweegt marktonderzoek te laten doen moet u duidelijkheid hebben waarvoor het onderzoek moet gaan dienen, of te wel wat is het doel dat met dit marktonderzoek (deels) verwezenlijkt moet worden?

Waarom onderzoek doen?
Marktonderzoek wordt ingezet wanneer een onderneming de behoefte heeft inzicht te krijgen in de behoeften van de consument. Onderstaand een overzicht van de redenen waarom een marktonderzoek door bedrijven wordt ingezet:

  • Nieuwe markten voor een bestaand product of dienst
  • Introductie van een nieuw product op de markt
  • Klanttevredenheid
  • De verkoop van een bestaand product verhogen
  • Ontwikkeling van nieuwe producten of diensten
  • Concurrentieonderzoek
  • Marketingcampagne(s)
  • Naamsbekendheid

Het proces
Een marktonderzoek vangt aan doordat een organisatie dus de behoefte heeft informatie te verkrijgen vanuit de markt waarin zij opereert of wenst te opereren. Nadat men dus een reden heeft gedefinieerd wordt het daadwerkelijk marktonderzoeksbureau ingeschakeld. De volgende stap die dan wordt genomen is het formuleren van een onderzoeksvraag waarmee het onderzoeksbureau aan de slag kan.

Het contact tussen onderzoeksbureau en opdrachtgever zal in het proces van onderzoek vrij nauw zijn. Uiteraard zal het onderzoeksbureau zijn afstand bewaren op het gebied van integriteit, maar zal het wel tussentijds de wijze van onderzoek en voortgang met de opdrachtgever moeten afstemmen om zo goed mogelijk aan de vraag van de opdrachtgever te kunnen voldoen. Zeker in de beginfase waarin het plan voor onderzoek wordt uitgewerkt zal er op diverse vlakken moeten worden afgestemd.

Wanneer de planfase is afgerond zal het marktonderzoeksbureau daadwerkelijk onderzoek gaan verrichten. Afhankelijk van de grootte kan dit wel enige tijd in beslag nemen. Uiteindelijk zal het onderzoeksbureau de opdrachtgever een onderzoeksrapport overleggen waarin een conclusie en aanbevelingen wordt gegeven, onderbouwd met (statistische) gegevens die door het onderzoek naar voren zijn gekomen.

Tip!
Neem nooit beslissingen op basis van intuïtie wanneer dit gevoel ook kan worden onderbouwd met statistische gegevens uit onderzoek. Lanceer dus nooit zomaar een product omdat u denkt dat het er de tijd voor is, of omdat de concurrent het doet. Marktonderzoek gunt u naast een objectief verslag ook een verantwoording om gedegen beslissingen te nemen.

Bent u dus van plan marktonderzoek te gaan aanwenden? Wacht dan niet langer en vindt het juiste onderzoeksbureau door nu offertes aan te vragen!